torsdag 4. september 2008

Internet Explorer-kaffe?

Vi fikk nylig en ny kaffe-automat fra Nescafé på jobb. Denne må vi betale for å bruke, og vi må inn på et nettsted http://www.nesproclub.no/ for å fylle på et slikt kort vi har fått for å bruke automaten. Problemet er altså at dette nettstedet ikke virker med Firefox. Det gir i stedet følgende feilmelding:
Firefox 3.0 is not supported!
Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct () in Unknown on line 0
Er det en fin melding å gi til potensielle kaffe-kjøpere, fordi de tilfeldigvis bruker en annen nettleser enn de hos Nescafé? Er det greit å diskriminere kaffe-drikkere på basis av hvilken nettleser de bruker? Er det ikke ganske viktig å få sin daglige dose kaffe?

2 kommentarer:

IngerBj sa...

Kanskje kaffemaskinen er sponset av Microsoft? ;-)

Anders sa...

Si det, si det. Nå har de riktignok åpnet opp for både Safari og Firefox slik at det går an å komme inn med de fleste vanlige nettlesere. Men så har jo Google Chrome kommet, og den slipper de ikke inn. Da får en følgende feilmelding: "Default Browser 0 is not supported!". Hvorfor ekskludere alle ukjente browsere? Er dette lurt?